25 grudnia 2009

Podsumowanie roku w muzyce - ludzie listy piszą

Oto zebrane w kupę listy od znakomitości estrady polskiej, cierpliwie gromadzone na naszych skrzynkach mailowych. Za wszystkie serdecznie artystom dziękujemy.

BASIA WROŃSKA:

Moje ulubione płyty:
Indigo Tree - Lullabies Of Love And Death
Wanda Warska - Piosenki z piwnicy
Bjork - Joga
Pj Harvey - Uh huh Her
Pj Harvey - White CHalk
David Bowie - Low
Miles Davis - Kind of blue
Krzysztof Komeda - Knife in the water
Nosowska - UniSexBlues
Nirvana - Unplugged in New York
Something like Elvis - Cigarette smoke phantom
Kurylewicz,Warska,Niemen-muzyka teatralna i telewizyjna
Hey-Miłość!Uwaga!Ratunku!Pomocy!
Ścianka - Secret Sister
Lenny Valentino - Uwaga!Jedzie tramwaj

pozdrawiam Basia

TOMASZ ZIĘTEK:

10 ulubionych/najcześciej słuchanych plyt 2009
w kolejnosci alfabetycznej

LP
Bat for Lashes – Two Suns
Florence and the Machine - Lungs
Grizzly Bear - Veckatimest
Indigo Tree - lullabies of love and death
Jack Penate - Everything Is New
Kapela Ze Wsi Warszawa – Infinity
King Cannibal – Let The Night Roar
Múm - Sing Along To Songs You Don’t Know
NaPszyklat - d12
Paristetris - Paristetris


Powoli kompletuje single.

pozdrawiam
tomek ziętek

Alo
a tu utwory które jakoś tam częściej zapadły mi w uchu w tym roku

Here We Go Magic - Tunnelvision
Grizzly Bear - Two Weeks
Jack Penate - Be the One
King Cannibal - Murder Us
Bat For Lashes - Daniel
Chairlift - Planet Health
CSS - Let's Make Love And Listen to Death From Above
Florence and the Machine - Rabbit Heart
Mum - Prophecies & Reversed Memories
NaPszyklat - Poduszkowiec 1

FILIP ZAWADA:

W roku 2009 znowu pokochałem The Cure i płytę The Head On The Door i pomomo, że to płyta z 85 roku to wydaje mi się, że to nowość.
Ponieważ w tym roku wszyscy mówili o Beatlesach to i mi się udzieliło. Przyznam się, że nie maiłem odwagi przesłuchać zremasterowanych i oczyszczonych piosenek, ale z tego co słyszałem w radiu wolę pozostać przy tych płytach, które mam. Jak dla mnie są super zremasterowane.
Najgorsze jest to, że w muzyce wszystkie daty mi sie mylą i nie wiem czy to co zostało wydane w tym roku przez przypadek nie zostało wydane w zeszłym roku. To dziwne bo mimo iż muzyka odmierza czas to dla mnie jakoś mało matematycznie.
BlakRoc to super dla mnie produkcja. Wydaje mi się, że w ostaniej fazie trochę za bardzo wygładzili swoją płytę, ale ogólnie bardzo mi sie podoba.
Bardzo podoba mi się zespół Mikrofony Kaniony. Pamiętam go z dzieciństwa i bardzo się cieszę, że ukazała sie ich pierwsza płyta. Po tylu latach brzmi nadal super.
Natomiast nie za bardzo jestem w stanie odpowiedzieć jakie płyty uznaję za porażkę ponieważ Lewy, który wyszukuje wszystko co najlepsze i takie płyty mi pożycza. Więc mam założony filtr na złą muzykę bo jeżeli chodzi o gusta to ufam mu bardzo.

SOSNA (Sensorry):

Nie dawał mi spokoju fakt, że nie potrafiłem wymienić ani jednej (!)
polskiej płyty, która by mnie chwyciła za gardło w 2009 roku. Po
"przeskanowaniu dysku" mam jednego faworyta:
Made in Poland "Future Time" mniam :)

RAD SPANIER (Hetane):

Cześć,

Trudno było wybrać bo jednak rok wcześniej wyszła płyta, której na razie nic nie przebiło a był to długo wyczekiwany album Portishead.

Ale do sedna:)

W 2009 roku absolutnym faworytem dla mnie jeśli chodzi o świat to:

The Dead Weather "Horehound" - za energię, brzmienie i pokazanie, że brudny rock żyje i ma się dobrze! Uwielbiam ten analogowy przesterowany sound.

Druga płyta to: JARBOE "UGRA" - za klimat, konsekwencję i wspaniały koncert promujący album we wrocławskim Firleju.

Z polski słabiutko ... nie mogę się doczekać płyty, która była by jakimś brzmieniowym przełomem.
Jedyna mocna rzecz pokazująca, że Polak potrafi to:

Tides From Nebula "Aura"

i tyle...

MICHAŁ SKRZYDŁO:

Kolejnosć jest przypadkowa :) .. niestety z polskich płyt nie odnotowałem
żadnych płyt roku ..przykro mi


Super Furry Animals - dark days light years
Pete Yorn - back & fourth
Son Volt - american central dust
Mark Eitzel - Klamath
Sparklehorse - in the fishtank
Yo la Tengo popular songs
The Broken Family Band - Please and thank you
Mark Kozelek - Lost Verses Live
Camera obscura - My Moudlin Career (Scotland)

Pozdrawiam
Michał Skrzydło / Iowa Super Soccer

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz